RedBridge lanserar tjänsten Accelerate ihop med Telia – molntjänsten som får dina besökare att stanna längre på sajten

(RedBridge)

RedBridge lanserar molntjänsten Accelerate som bygger på Telia Web Performance och dess globala CDN (Content Delivery Network). Accelerate ger webbsidor med snabbare laddtider oavsett var i världen besökaren befinner sig. Effekterna av prestandaförbättringarna mäts i realtid och ger insikter i affärsvärdet av sänkt laddningstid – fler besökare, lägre avvisningsfrekvens och ökad konvertering.

drift

Kraven på användarupplevelser ställs allt högre och en av frustrationerna besökare på webbplatser upplever idag är långa laddningstider. Den pågående ökningen av högupplöst innehåll som tunga bilder, video och tredjepartsskript gör att mängder av företag kämpar med hopplöst tröga webbplatser. En webbplats med laddningstid kring två sekunder är vad som förväntas av dina besökare, tar det längre tid söker de sig snabbt vidare till konkurrentens sajt.

Länge har ett av de enklaste sätten att möta kraven på en snabb användarupplevelse varit att använda sig av ett Content Delivery Network. Detta gör att innehållet flyttas närmare slutanvändaren och leder till att sajten accelereras, oavsett var, hur och när besökaren kommer till sajten.

– Samarbetet med Telia är ett naturligt steg för oss mot att ytterligare hjälpa våra kunder driva sin digitala affär, säger Håkan Melin, försäljningsansvarig på RedBridge.

– Det som gör oss mest glada över samarbetet med RedBridge är deras fokus på slutanvändarupplevelser. Genom Accelerate och Telia Web Performance kan RedBridge garantera sina kunder en enhetlig användarupplevelse och minskade laddningstider globalt, säger John Håkansson, Head of Telia CDN.Reisegiganten AS är förmedlare av resor på nätet i Skandinavien och ett IT-företag som utvecklar och marknadsför sökmaskiner och bokningssystem för över 10 resesajter såsom t.ex. destination.se, sistaminuten.se och solfaktor.se i Sverige och motsvarande webbplatser i Norge och Danmark. På resesajterna förmedlas mängder av olika researrangörers utbud av charterresor, paketresor, reguljärflyg, hotell m.m. Det är många system, tjänster och villkor att förhålla sig till vilket kräver god förändringsförmåga för att kunna erbjuda de bästa resorna och expandera.

Kostnadseffektivt och säkert

Med CDN i molnet, minimerar RedBridge kunder sina infrastruktur- och kapacitetskostnader genom att accelerera statiskt och dynamiskt innehåll närmare slutanvändaren. Tjänsten ökar även säkerheten eftersom eventuella DDoS attacker möts i molnet nära källan.

Med CDN undviker du onödiga serverkrascher

Även om merparten av trafiken sker i Sverige kan webbservrar gå i taket om det tillfälligtvis blir fler samtidiga besökare än normalt. Förutom att öka bandbredden så kan användandet av CDN minska risken för serverkrascher. Kombineras också CDN med RedBridge övriga teknik som autoscaling, hanteras extra intensiv trafik än mer tryggt. Resultatet ger återkommande och lojala kunder istället för tänkbara krascher med minskad intäkt som följd.

Få högre lönsamhet med en snabbare webbplats

Konverteringen ökar när laddningtiden sänks och placerar din webbplats högre upp i Googles sökmotorer och ger bättre SEO. Dessutom underlättas en internationell expansion eftersom snabba svarstider nära användaren kan garanteras globalt.

– Vi ser fram emot att arbeta tätt ihop med Telias kompetenta CDN-team och komplettera vårt erbjudande. Högpresterande e-handelssajter ger fler besökare och resulterar i högre andel köpande kunder, vilket konkret visar hur vi kan addera ett ökat värde för våra kunder, avslutar Stefan Andersson, VD RedBridge.

RedBridge tjänster optimerar löpande prestandan för din webbplats

RedBridge Accelerate tillhandahålls som tilläggstjänst i RedBridge molnerbjudande. Genom våra driftjänster ger vi löpande förslag på uppdateringar som optimerar sajter. Nya releaser, utökat innehåll och ökade krav på användarupplevelse är vardagsmat idag och kräver löpande prestandaoptimeringar. Här kommer rätt kompetens, insikter och ett Content Delivery Network in som nyckelkomponenter för att skapa bästa tänkbara kundupplevelser.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Håkan Melin på 073-23 24 203 eller håkan.melin@redbridge.se.

Här kan du läsa mer om tjänsten